Jumat, 13 April 2012

Puisi Sains

Ya Allah, Tuhan yang bersifat pemurah, kami dambakan rahmatMu pada pagi ini, untukkami laksanakan perencanaan kami dalam Karnival Puisi Sains pada kali ini, mogalembayung rahmatMu memayungi perjalanan karnival ini hingga ke akhirnya.

Ya Allah dengan hati yang penuh kerendahan kami memohon agar Engkau jernihkan hati-hati kami, agar ianya jauh dari kekeruhan sifat mazmumah sebagaimana Engkau jernihkan air hujan yang Engkau titiskan ke bumi lalu darinya engkau hidupsuburkantumbuh-tumbuhan. Ya Allah, sesungguhnya kekuasaanMu terserlah, ketika Engkaupancarkan sinar mentari yang penuh berfaedah, ketika Engkau simbahkan cahayarembulan yang menentukan pasang surut lautan, lalu kami insan yang kerdil inimenumpang berteduh di bawah payungan rahmatMu.

Ya Allah jadikanlah kami insan yang setia, tunduk kepada perintahMu sepertimanatunduksetianya matahari dan bulan pada orbitnya atas iradahMu. Peliharalah kamidaripada melanggar perintahMu sepertimana siang yang tidak pernah melanggar perintahmendahului malam.

Ya Allah, bukakanlah minda kami yang telah Engkau bekalkan dengan 25 trillion neuronuntuk kami sentiasa tadabburkan kejadian langit dan bumi, agar bertambahlah iman,bercahayalah makrifah, lantas terbukalah pintu keampunan. Kami jua memohonkepadaMu Ya agar engkau sentiasa mencurahkan kepada kami ilmuMu agar kamisentiasa mampu berusaha mengkaji dan mencari rahsia alamMu untuk manfaat kami YaAllah

0 komentar:

Posting Komentar